Veelgestelde vragen

Over bestellen en bezorgen

Is er een minimum bestelhoeveelheid?

De minimale bestelhoeveelheid is één stuk kaas. Het gewicht per stuk varieert tussen de 430 en 500 gram, afhankelijk van het type kaas. 

Kan ik de firma kaas een keer proberen?

Ja hoor, onze abonnementen zijn altijd na één keer proberen te stoppen, tenzij je gebruik maakt van een actie met andere voorwaarden. 

Hoe wordt de kaas verpakt?

We verpakken onze kazen vacuum en verzenden ze in een kartonnen doos die door de brievenbus past. Wel zo handig want dan hoef je niet thuis te blijven bij de bezorging. Door het vacuum blijven de kazen zeker twee weken buiten de koelkast goed.

Waar bezorgt de firma kaas?

In heel Nederland via Sandd of PostNL

Moet ik de hele dag thuisblijven voor de bezorging?

Nee, onze stukken passen door de brievenbus en worden door PostNL geleverd. Mocht de bezorging onverhoopt niet lukken (je brievenbus zit vol bijvoorbeeld), dan wordt je kaas bij de buren achtergelaten. Wanneer de bezorger het daar ook niet kan achterlaten, zal het pakje op de dichtstbijzijnde PostNL locatie worden bezorgd en ontvang je een briefje in je brievenbus met de ophaalgegevens. Al onze kazen zijn overigens vacuum verpakt, wel zo handig.

 

Wat gebeurt er met mijn kaas als ik niet thuis ben?

Als het niet door de brievenbus past en je bent niet thuis, dan kan de kaas bij jouw buren worden bezorgd en anders wordt de kaas afgeleverd op de dichtstbijzijnde PostNL locatie. De koerier laat een briefje achter waarop staat waar je de kaas kunt ophalen.

Tijdens het registreren ging er iets fout. Wat kan ik doen?

Wij helpen je graag persoonlijk verder. Wil je ons mailen via info@defirmakaas.nl?

Tot wanneer kan ik bestellen?

Abonnementen die vóór zondagavond zijn afgesloten worden in de week erna geleverd, doorgaans op vrijdag.

Hoe kan ik betalen en wanneer vindt de betaling plaats?

Onze abonnementen kun je via een automatische overschrijving (SEPA machtiging) of met credit card betalen. Je bestelling wordt dan per levering afgeschreven. Je hebt er geen omkijken naar en pauzeren of stoppen kan altijd, tenzij je aan een speciale actie meedoet. Stuur in dat geval een mailtje naar info@defirmakaas.nl. Graag ontvangen we deze uiterlijk donderdagavond zodat we de aanpassing kunnen doorvoeren voor de week erop.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Stuur een mailtje met je wens naar info@defirmakaas.nl onder vermelding van je ordernummer. Alle wijzigingen die we donderdag einde dag hebben ontvangen, voeren we meteen door voor de week erop.

Wat als ik niet tevreden ben over de kaas?

Stuur een mail naar info@defirmakaas.nl. We helpen je graag meteen en zoeken altijd naar een oplossing.

Ik heb geen e-mail ter bevestiging ontvangen. Wat nu?

Het kan zijn dat de mail in je spambox is beland of dat je per ongeluk een typefout hebt gemaakt bij het invullen van je mailadres. Heb je deze twee opties bekeken en nog steeds geen mail? Neem dan even contact met ons op via info@defirmakaas.nl

Wanneer wordt de kaas geleverd?

Onze kazen worden doorgaans op donderdag geleverd, via PostNL.

Over ons abonnement

Hoe kan ik een abonnement afsluiten?

Doorloop het bestelproces in de winkel en geef aan met welke frequentie je de boerenkaas wilt ontvangen. Dit kan eens in de week of twee weken.

Je betaalt per levering, via ofwel credit card of via een automatische afschrijving (SEPA). Je kunt je abonnement altijd pauzeren of stopzetten. 

Heb ik toestemming gegeven voor automatische afschrijving?

Wanneer we een abonnement voor je aanmaken, ontvang je hiervan per e-mail bericht. Door het aanvinken van het kruisje bij het betalen geef je toestemming aan de Milkubator B.V. (de B.V. van Firma kaas) om het aangegeven bedrag per aangegeven periode af te schrijven

Wij schrijven echter alleen af wanneer jij producten geleverd krijgt. Als je pauzeert of stopt, wordt er niks meer afgeschreven totdat jij zelf weer aan ons aangeeft dat je een aanpassing wilt.

Hoe kan ik mijn abonnement pauzeren of beëindigen?

Je kunt ons een mail sturen met je wensen naar info@defirmakaas.nl. Wij regelen de rest. Graag ontvangen we deze uiterlijk donderdag zodat we de aanpassing kunnen doorvoeren voor de week erop.

Ik heb nog een andere vraag of opmerking!

Voor meer vragen kan je ons bereiken via de mail info@defirmakaas.nl. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Over onze kaas

Is de firma kaas niet duur?

Doordat de firma kaas rechtstreeks van de kaasboerderij levert, kunnen wij een eerlijke prijs hanteren. Een eerlijke prijs voor de boer en een eerlijke prijs voor de consument.

 

Hoe duurzaam is de firma kaas?

De firma kaas is goed voor je omgeving omdat wij lokaal, direct van de kaasboerderij en zoveel als mogelijk op duurzame wijze bezorgen. Onze verzendingen gaan met de postbode mee, dus geen extra busjes op de weg.

Wat is het verschil tussen boerenkaas en fabriekskaas?

Het belangrijkste verschil tussen de boerenkaas en fabriekskaas is de grondstof, de melk. Boerenkaas wordt gemaakt van rauwe melk waardoor de smaak nog echter en uniek is. Bij de kaasfabriek wordt de melk eerst gestandaardiseerd en gepasteuriseerd.  Ook wordt de boerenkaas thuis op de kaasboerderij gemaakt en niet in de fabriek. Door zijn bereiding heeft dit product een erg streekgebonden smaak, want bij de ontwikkeling van zijn typische smaak spelen vooral de natuurlijke factoren zoals klimaat, hoedanigheid van de plaatselijke grondsoort, het daarop groeiende gras en de daarop geteelde gewassen voor de voedering van het vee een grote rol. Laat je verrassen door boerenkaas!

Kan je boerenkaas eten als je zwanger bent?

Als je zwanger bent, raadt het RIVM aan geen rauwemelkse zachte kazen te eten. Onze kazen zijn harde kazen. Zie ook  https://www.rivm.nl/zwangerschap-en-infectieziekten.

Hoe lang kan ik de kaas bewaren?

We verpakken onze kazen vacuum, zo blijven ze zeker twee weken buiten de koelkast goed.

In de warmere zomermaanden boven de 25 graden moeten we de vacuum verpakkingen wat helpen. Daarom versturen we de kaas, om de kwaliteit te waarborgen, op dagen waarop de temperaturen oplopen in een extra verkoelend jasje. Deze isolerende koelverpakking zorgt ervoor dat de kaas langer koel en goed blijft, zeker een paar dagen.

Omdat we gewoonweg de kwaliteit van de kaas helaas niet kunnen waarborgen tijdens langdurig hoge temperaturen (> 30 graden), zullen wij jouw leveringen dan even pauzeren. We zullen dit heel duidelijk met je communiceren.

Hoe zit het met weidegang en vogelbeheer?

Onze boeren doen aan weidegang. Hun koeien staan ten minste 120 dagen per jaar, minimaal 6 uur per dag in de wei. Vanzelfsprekend zouden we bijna zeggen!

En om de vogels te beschermen maaien de boeren ook keurig om de vogelnesten heen in het voorjaar.