Veelgestelde vragen

Over bestellen en bezorgen

Is er een minimum bestelhoeveelheid?

De minimale bestelhoeveelheid is één stuk kaas. Het gewicht per stuk varieert tussen de 430 en 500 gram, afhankelijk van het type kaas. 

Kan ik de firma kaas een keer proberen?

Vanzelfsprekend! Bestel vandaag nog een losse bestelling om onze kaas te proeven.

Hoe wordt de kaas verpakt?

We verpakken onze kazen vacuum en verzenden ze in een kartonnen doos die door de brievenbus past. Wel zo handig want dan hoef je niet thuis te blijven bij de bezorging. Door het vacuum blijven de kazen zeker twee weken buiten de koelkast goed.

Waar bezorgt de firma kaas?

In heel Nederland via Sandd of PostNL

Moet ik de hele dag thuisblijven voor de bezorging?

Nee, onze stukken passen door de brievenbus en worden door PostNL of Sandd geleverd. Mocht de bezorging onverhoopt niet lukken (je brievenbus zit vol bijvoorbeeld) , dan wordt je kaas bij de buren achtergelaten of proberen ze het de volgende dag weer. Al onze kazen zijn vacuum verpakt, wel zo handig.

 

Wat gebeurt er met mijn kaas als ik niet thuis ben?

Als het niet door de brievenbus past en je bent niet thuis, dan kan de kaas bij jouw buren worden bezorgd. De koerier laat een briefje achter waarop staat waar je de kaas kunt ophalen.

Tijdens het registreren ging er iets fout. Wat kan ik doen?

Wij helpen je graag persoonlijk verder. Wil je ons mailen via info@defirmakaas.nl?

Tot wanneer kan ik bestellen?

Bestellingen geplaatst voor uiterlijk zondag 00:00 worden in de week erna geleverd.

Hoe kan ik betalen en wanneer vindt de betaling plaats?

Eénmalige bestellingen kan je heel gemakkelijk via Ideal betalen.

Als je een abonnement wilt, kun je via een automatische overschrijving (SEPA machtiging) of met credit card betalen. je bestelling wordt dan per levering afgeschreven. je hebt er geen omkijken naar en pauzeren of stoppen kan altijd.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Stuur een mailtje met je vraag of wens naar info@defirmakaas.nl onder vermelding van je ordernummer en dan gaan we ons best doen om je te helpen. Of, als je een account hebt aangemaakt, kan je je order daar zelf annuleren.

Wat als ik niet tevreden ben over de kaas?

Stuur een mail naar info@defirmakaas.nl. We helpen je graag meteen en zoeken altijd naar een oplossing.

Ik heb geen e-mail ter bevestiging ontvangen. Wat nu?

Het kan zijn dat de mail in je spambox is beland of dat je per ongeluk een typefout hebt gemaakt bij het invullen van je mailadres. Heb je deze twee opties bekeken en nog steeds geen mail? Neem dan even contact met ons op via info@defirmakaas.nl

Over ons abonnement

Hoe kan ik een abonnement afsluiten?

Doorloop het bestelproces in de winkel en geef aan met welke frequentie je de boerenkaas wilt ontvangen. Dit kan eens in de week of twee weken.

Je betaalt eenmalig in de webshop voor de eerste levering van de producten in je mandje. We zorgen ervoor dat er met jouw toestemming automatisch separaat een abonnement wordt aangemaakt. Het abonnement kun je altijd pauzeren of stopzetten. 

Heb ik toestemming gegeven voor automatische afschrijving?

Wanneer we een abonnement voor je aanmaken, ontvang je hiervan per e-mail bericht. Door het aanvinken van het kruisje bij het betalen geef je toestemming aan de Milkubator B.V. (de B.V. van Firma kaas) om het aangegeven bedrag per aangegeven periode af te schrijven

Wij schrijven echter alleen af wanneer jij producten geleverd krijgt. Als je pauzeert of stopt, wordt er niks meer afgeschreven totdat jij zelf weer aan ons aangeeft dat je een aanpassing wilt.

Hoe kan ik mijn abonnement pauzeren of beëindigen?

In mijn account in het menu kan je dit snel zelf regelen. Lukt dit niet stuur ons dan een mail via info@defirmakaas.nl.

Ik heb nog een andere vraag of opmerking!

Voor meer vragen kan je ons bereiken via de mail info@defirmakaas.nl. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Over onze kaas

Is de firma kaas niet duur?

Doordat de firma kaas rechtstreeks van de kaasboerderij levert, kunnen wij een eerlijke prijs hanteren. Een eerlijke prijs voor de boer en een eerlijke prijs voor de consument.

 

Hoe duurzaam is de firma kaas?

De firma kaas is goed voor je omgeving omdat wij lokaal, direct van de kaasboerderij en zoveel als mogelijk op duurzame wijze bezorgen.

Wat is het verschil tussen boerenkaas en fabriekskaas?

Het belangrijkste verschil tussen de boerenkaas en fabriekskaas is de grondstof, de melk. Boerenkaas wordt gemaakt van rauwe melk waardoor de smaak nog echter en uniek is. Bij de kaasfabriek wordt de melk eerst gestandaardiseerd en gepasteuriseerd.  Ook wordt de boerenkaas thuis op de kaasboerderij gemaakt en niet in de fabriek. Door zijn bereiding heeft dit product een erg streekgebonden smaak, want bij de ontwikkeling van zijn typische smaak spelen vooral de natuurlijke factoren zoals klimaat, hoedanigheid van de plaatselijke grondsoort, het daarop groeiende gras en de daarop geteelde gewassen voor de voedering van het vee een grote rol. Laat je verrassen door boerenkaas!

Kan je boerenkaas eten als je zwanger bent?

Als je zwanger bent, krijg je het advies geen rauwmelkse kaas te eten. Vermijd tijdens je zwangerschap vooral zachte rauwmelkse kazen zoals brie, roquefort, gorgonzola en camembert.

Hoe lang kan ik de kaas bewaren?

We verpakken onze kazen vacuum, zo blijven ze zeker twee weken buiten de koelkast goed.

In de warmere zomermaanden boven de 25 graden moeten we de vaccuum verpakkingen wat helpen. Daarom versturen we de kaas, om de kwaliteit te waarborgen, op dagen waarop de temperaturen oplopen in een extra verkoelend jasje. Deze isolerende koelverpakking zorgt ervoor dat de kaas langer koel en goed blijft, zeker een paar dagen.

Omdat we gewoonweg de kwaliteit van de kaas helaas niet kunnen waarborgen tijdens langdurig hoge temperaturen (> 30 graden), zullen wij jouw leveringen dan even pauzeren. We zullen dit heel duidelijk met je communiceren.